Monday 23 April 2018

Kini bermula....

Assalamualaikum. Bersua kembali. Kali nie saya mahu share seba sedikit pengenalan awal saya dengan Shaklee. ๐Ÿ˜ƒ

Alhamdulillah.
Selepas bersalin baru la dapat consume vitamin shaklee. Masa pregnant ada rasa minat nak try. Namun kekangan wang dan nanti dan nanti dan nanti..huhuu
Masa pregnant nak sangat try ESP Shaklee. Tambah lagi ada kawan sekolah duk sharing pasal ESP.
Ada satu hari tue, elok-elok dah decide nak beli terdengar ada opismate cakap nanti mudah terkena kencing manis. Jadinya niat nk beli terus terkubur. Almaklum la, kita tak la study betul-betul kan.

Bulan demi bulan, akhirnya puteri sulung ku lahir (7/5/2016) dan melihat dunia.Alhamdulillah syukur. Rezeki dan amanat dari Allah.

Nur Amalia Husna

Akhirnya dalam pantang call kawan yang ahli shaklee dan bagi tahu nak beli vitamin Alfalfa.(boleh baca sini)
Powernya Alfalfa complex shaklee

Ok..berbalik pada ESP. Apa itu ESP?

Energizing Soy Protein

ESP๐Ÿ˜‹๐Ÿ˜‹๐Ÿ˜‹

Bagi yang tak tahu ESP tu apa? ESP adalah Energizing Soy Protein.

Maksudnya untuk tenaga, tapi bukan hanya untuk tenaga je taw ,banyak lagi kelebihan yang lain dengan ESP ni.

Sel badan kita terbetuk dari protein. Seharusnya kita memerlukan protein yang berkualiti bagi pertumbuhan sel baru.

Sel yang sihat lebih mudah menyerap zat dan vitamin dan ini secara tidak langsung badan kita sentiasa sihat,cergas dan bertenaga.

Selain itu, makanan tambahan yang diambil dapat memberi kesan yang optimum dek sel badan yang sihat.

Esp ni adalah makanan nutrisi. Ia adalah protein soya yang berkuliti tinggi yang diproses dengan suhu rendah bagi menjaga kualiti protin dalam kacang soya.

1 tin ESP (850g) dihasilkan daripada 30kg kacang soya. ESP boleh dibancuh dengan minuman kegemaran seperti susu, milo atau buah yang dikisar bersama.

Selain dibancuh esp juga boleh dijadikan masker dengan membancuh 1 sudu ESP + 2 sudu yogurt. kacau dan tepek pada muka. ๐Ÿค—

Haaaa...macam-macam kan kita dapat buat dengan ESP ni.



๐Ÿ‘‡๐Ÿ‘‡secara ringkasnya ini adalah Fungsi ESP yang korang perlu tahu.

๐ŸƒUntuk wanita yang ingin pregnant atau plan untuk pregnant , ESP pelihara dan kuatkan rahim kita juga membantu pembentukan otot bayi.

๐ŸƒUntuk wanita yang menyusu anak. Protein kan bagus untuk tumbesaran. ESP membantu banyakkan pengeluaran susu. Bila kita cukup protein, means kita cukup tenaga. Susu pun berkhasiat.

๐ŸƒUntuk sesiapa yang nak stabilkan hormon . ESP mengandungi kacang soya, yang kaya dengan isoflavon, ia bantu memulihkan hormon wanita. Keluarkan darah kotor dan gantikan protein yang diperlukan.

๐ŸƒUntuk sesiapa yang mahu kurus. ESP buat kita rasa kenyang dan tidak mudah cepat lapar. Jadi boleh bantu korang untuk diet.

๐ŸƒUntuk sesiapa yang ingin kekal sihat. ESP beri ketahanan badan dan pelengkap nutrient dalam badan kita. Bila semuanya cukup, haruslah boleh lawan penyakit yang datang, insyaAllah.

 ๐ŸƒUntuk sesiapa yang inginkan kulit cantik dan gebus. ESP buat kulit kita anjal, jadi gebu dan lebih cerah. Nampak berseri gitu. Ni salah satu sebab utama saya ambik ESP ni. Semua wanita nak kulit yang sihat kan. ๐Ÿ˜

Dan sebenarnya ramai yang dah jatuh cinta dengan ESP ni. Kalau anda perlukan ESP, hubungi saya yer.

Saya akan beritahu cara ambil yang betul agar korang mendapat kesan positif darinya.๐ŸŒป๐ŸŒป

Nur Hazirah
1242228
Your trusted SID
013-6804658

No comments:

Post a Comment