Friday 10 March 2023

Pengalaman Ramadhan Dengan Set Puasa Shaklee

Assalamualaikum sahabat semua. Alhamdulillah bersua kembali kita pada entry kali ini.

Entry kali ini, suka saya untuk berkongsi pengalaman saya berpuasa dengan Set Puasa Shaklee.


Promosi Set Puasa 1-2-3 Shaklee


Alhamdulillah. Saya dah ada pengalaman berpuasa di bulan Ramadhan dalam keadaan baru habis pantang ( waktu anak sulung), sedang hamil ( 3rd tri-semesta) waktu anak ketiga dan sedang menyusu badan bagi anak no.2 dan no.3.


Anak-anak Soleh Solehah Ibu Ayah


Syukur Alhamdulillah Allah pilih untuk saya merasa semua pengalaman tersebut. Yang bestnya, walaupun berada dalam situasi yang saya sebutkan diatas, saya masih lagi dapat berpuasa penuh dan badan sentiasa bertenaga sampai ke berbuka. Syukur Alhamdulillah.🀲

Dari pengalaman saya ini, Vitamin untuk set hamil, menyusu dan berpantang memang saya akan ambil dan ditambah lagi dengan Vitamin lain bagi melengkapkan lagi set berpuasa saya.

Antara yang saya akan tambah dibulan Ramadhan adalah Performance Drink dan juga Cinch Shake Shaklee.

So, antara produk yang sangat memberi manfaat sepanjang saya berpuasa adalah seperti set puasa 1-2-3 shaklee.


Set Puasa 1-2-3 Shaklee

Saya akan terangkan secara details manfaat setiap produk itu.

1) Energizing Soy Protein (ESP)


ESP adalah salah satu minuman berprotein Shaklee yang berperisa Vanilla. ESP membantu untuk berikan badan lebih bertenaga dan kandungan protein nya adalah cukup tinggi iaitu 14g.

Selain itu, kandungan kalsium juga sangat tinggi. Terdapat satu fakta yang mengatakan bahawa pengambilan protein harian yang cukup akan merendahkan tahap kolestrol dalam darah.

ESP ini juga sangatlah membantu bagi mereka yang ada masalah gastrik. So, sepanjang bulan puasa nanti sangatlah digalakkan untuk ambil ESP Shaklee ini.πŸ‘πŸ‘

2) Cinch Shake Chocolate


Manfaat Cinch Shake

Cinch shake yang terdapat dalam set promosi ni adalah yang berperisa Chocolate. Cinch ini membantu untuk melengkapkan lagi kandungan protein dalam ESP tadi.

Cinch ini pula mempunyai 16g kandungan protein dan bertindak sebagai "meal replacement".

Kandungan protein yang tinggi ini mampu memberikan badan rasa lebih bertenaga dan rasa kenyang yang lebih lama.

Ini kerana Cinch juga mempunyai bacaan Glisemik Indeks yang rendah dimana proses pertukaran karbo kepada gula di dalam darah berlaku secara perlahan.

Bacaan GI Bagi Cinch Shake dan ESP

3) Performance Drink 

Performance drink berperisa Lemon Lime sangat sedap.πŸ˜‹

Performance drink ini sangat membantu untuk kekalkan bendalir di dalam badan. So, ia akan kurangkan rasa haus ketika berpuasa. Tambah2 lagi cuaca sekarang sangat panas dan tak menentu.

So, badan akan sangat mudah untuk terhidrasi. 

Air performance drink ini sangat sesuai diambil pada waktu berbuka dan juga sahur. Boleh diolah dengan pelbagai resepi yang lazat dan menyihatkan.πŸ‘πŸ‘


Kandungan Elektrolit Dalam PD


So, set puasa ini sangat melengkapi antara satu produk dengan produk yang lain.
Berpuasa juga menjadi sangat mudah semudah langkah 1-2-3.πŸ‘πŸ‘

Ada yang nak cuba juga set puasa Shaklee ini?

Bulan Mac 2023 ini awak boleh dapatkan dengan harga promosi.
3 produk tersebut dengan hanya rm270 termasuk kos pos.
Harga ini bagi mereka yang dah sedia ahli Shaklee.

Bagi mereka yang belum lagi ahli 3 produk ini adalah rm325. Namun, anda boleh mendaftar sebagai ahli dengan klik Daftar Ahli Shaklee dan terus boleh menikmati harga ahli juga.✌️✌️

Nak tahu lebih detail boleh klik link bawah ye.

Sid Shaklee yang sah.


#setpuasa
#setcinchduo
#blogmegashaklee
#shakleethrive2023
#shakleetriumph2023
#pengedarshakleekualaterengganu

No comments:

Post a Comment