Thursday 27 April 2023

Hari Raya Bersama Shaklee: Raya Sangat Bererti

Assalamualaikum dan salam ceria semua sahabat blog hazirahazli. Dalam suka gembira kita menyambut hari raya, dah 3 Syawal pada hari ini. Alhamdulillah masih lagi dapat berkumpul bersama dengan suami, anak2, ayah dan adik beradik, mak ayah mertua dan juga ipar duai.

Dalam seronok kita berhari raya, kesihatan pasti nombor satu. Raya pasti tak bererti kalau ada diantara ahli keluarga kita yang sakit, terutamanya mak ayah dan juga anak2. Ye kan?
          Gambar Keluarga Kecilku raya ke-2

Dalam bulan Ramadhan, kita persiapkan diri untuk kekal sihat agar dapat fokus sehingga 10 malam terakhir. Dan diteruskan lagi sehingga hari raya. Kita akan pastikan semua berada dalam keadaan yang sihat dengan berhari raya bersama Shaklee.😊😊

                                 Set detoks 

Bagi diri saya, saya akan lengkapkan diri dan anak2 dengan vitamin Shaklee. Itu pilihan saya. Kita nak semua untuk kekal sihat kerana kita tak nak la menjadi penyebab kepada orang lain untuk jatuh sakit sama asbab berjangkit terutamanya bab batuk dan selsema. Mudah sangat berjangkit kan.

Set imun ini adalah sebagai first aid dalam keluarga kami. Dua produk ini sangatlah penting dan mujarab bagi anak2 terutamanya. Saya akan bagi nutriferon pada anak2 sebagai perlindungan untuk diri anak2 dan juga untuk kuatkan sistem imun anak2. Untuk diri saya dan suami kami akan ambil Vitamin C sustained released.

                  Set Imun Shaklee- FirstAid


MENIKMATI HIDANGAN TANPA RASA BERSALAH?

Seperti mana yang kita tahu, apabila tiba aje hari raya pasti kita akan seronok sakan menjamu selera dengan abaikan segala tahap pengambilan gula, makanan berlemak, berminyak. Disebabkan hal ini lah, ramai yang jatuh sakit. Semuanya bermula dari pemakanan.

Bukan sahaja mudah jatuh sakit namun berat badan juga mula naik dek makan yang tak terkawal.😁😁 Sebagai ikhtiarnya saya amalkan vitamin Shaklee dimana untuk topup segala nutrisi yang hilang didalam badan dan juga untuk kawal berat badan.

              Supplement di Hari Raya Aidilfitri

Senarai Vitamin lain yang saya akan sediakan sepanjang hari raya buat seisi keluarga;

1) Omega/ Lecithin
Lecithin bantu dalam pecahkan lemak dalam badan kita. Omegaguard pula membantu dalam membakar lemak. Dua dua vitamin ini bantu memastikan walau kita ambil makanan yang luar biasa jumlahnya dari rutin harian kita, ia membantu dalam mengawal kolestrol badan kita. Ia bantu elakkan lemak dari terkumpul lama- lama di dalam darah.

2) Alfalfa Complex

Alfalfa pula detoks darah kita dan turunkan kadar toksik di dalam darah. Masalah cirit birit biasanya kerap berlaku akibat tersalah makan dimusim perayaan ini. Ini kerana perut kita mengalami asid yang berlebihan.

Pengambilan alfalfa boleh menurunkan kadar asid di dalam badan kita, yang akhirnya membantu hentikan cirit birit tersebut. Ini kerana alfalfa miliki sifat alkali. 
So, Alfalfa jadi vitamin terpenting di musim perayaan dek kerana takut anak anak dan diri sendiri cirit birit mahupun muntah muntah. Jadi kami ada Alfalfa. ✌️✌️

                     Vitamin Alfalfa Complex

3) Herblax
Herblax sangat membantu dalam melancarkan proses pembuangan. Herblax iaitu campuran proprietari termasuk daun senna yang digunakan secara tradisional sebagai laksatif semulajadi. Ia membantu melegakan sembelit yang ringan yang disebabkan pengambilan serat dan air yang kurang dihari raya ini.

        Supplement Wajib di Musim Perayaan.

Alhamdulillah secara tidak langsung, vitamin vitamin ini membantu untuk kita kekalkan berat badan dan juga untuk kesihatan tubuh badan. So, dapatlah kita menikmati juadah dihari raya ini dengan hati yang gembira dengan bantuan barisan perisai untuk tubuh badan kita ini. In shaa Allah. Yang penting kita ikhtiar untuk sihatkan tubuh badan kita dengan vitamin yang terbaik dan selamat.🀲  Boleh baca disini Kenapa Shaklee Vitamin Terbaik

Haa. Nak beraya dengan Shaklee jugak? Boleh wasap saya ye.

Jika anda nak dapatkan info lebih lanjut berkaitan dengan produk Shaklee yang lain boleh klik disini.

Jika anda nak menikmati penjimatan sehingga 20%, boleh terus klik link ni ye.


hazirahazli πŸ’šπŸ’š,
Your Trusted SID,
Business Builder.
Leader Shaklee Anda.

#shakleethrive2023
#shakleetriumph2023
#NextlevelBlogging
#blogmegashaklee
#pengedarshakleeTerengganu
#pengedarShakleeMarang
#pengedarShakleeKelulut.

No comments:

Post a Comment