Monday 19 June 2023

Vivix dan ResV Menjadi Pilihan Saya- Sel Sihat Gembira

Assalamualaikum dan salam ceria sahabat semua. Entry kali ini saya nak share berkaitan dengan Vivix Shaklee dan ResV Shaklee bagi menjadikan sel badan sihat gembira.


Vivix dan ResV Untuk Kesihatan Menyeluruh


KEISTIMEWAAN VIVIX DAN RESV SHAKLEE


Vivix Shaklee dan ResV Shaklee sangat lah istimewa dan tiada di company lain yang boleh tandingi ramuan Vivix dan Shaklee. Ini kerana Shaklee dah patentkan 6 cara pembuatan Vivix Shaklee dan ResV Shaklee. So, tidak boleh ditiru oleh mana mana company produk kesihatan yang lain.

Kandungan dalam Vivix Shaklee  dan ResV Shaklee sangat kaya dengan sebatian polifenol. 

APA ITU POLIFENOL?

Polifenol adalah sejenis antioksidan. Antioksidan berfungsi untuk mengurangkan radikal bebas yang terdapat pada badan manusia. Polifenol juga berfungsi untuk memberi perlindungan daripada penyakit dan jangkitan.

KENAPA BADAN PERLUKAN POLIFENOL?

Polifenol adalah sejenis antioksidan tetapi ia tidak terhad untuk membunuh radikal bebas sahaja, tetapi polifenol ini juga berfungsi untuk melindungi dan membaiki sel-sel badan kita supaya badan kita kuat dan sihat.

Jadi sebab itulah kenapa kita perlu ambil polifenol sebagai perlindungan kepada badan supaya badan rasa bertenaga, bersemangat, kuat, dan sihat. Disebabkan itulah kenapa amat penting kita amalkan pengambilan nutrisi yang kaya dengan polifenol setiap hari.

                 Sesudu Vivix Setiap Hari



Vivix Shaklee tidak mengandungi resveratrol?
Resveratrol adalah salah satu jenis polifenol. Mengikut maklumbalas Dr Daggy, Vivix Shaklee bertindak lebih baik berbanding resveratrol tunggal. Ini disebabkan ramuan Vivix Shaklee bukan resveratrol semata-mata, bahkan Vivix adalah kombinasi resveratrol dan 15 jenis polifenol.

Dalam kajian Vivix Shaklee terhadap tekanan oksidan dan keradangan, saintis mendapati resveratrol sangat mudah diserap ke dalam usus. Disebabkan itulah saintis dapat menjelaskan bagaimana resveratrol dapat membantu kesihatan kerana ia telah dapat menyekat kemasukan toksin daripada usus lagi.


4 Mekanisma Polifenol di dalam Vivix dan ResV

Terdapat 4 fungsi utama Polifenol di dalam Vivix dan ResV.

1) Melindungi dan membaiki DNA sel

Polifenol berupaya melindungi dan memperbaiki DNA sel. Apabila sel dalam badan semakin sihat, sistem badan dapat berfungsi sebaiknya.
            Melindungi dan Membaiki DNA


2) Meningkatkan keupayaan sel

Meningkatnya usia, sel dalam badan juga turut menua. Namun dengan pengambilan polifenol setiap hari membantu tingkatkan keupayaan sel dalam badan dan umur sel juga lebih muda berbanding umur biological.

              Meningkatkan Prestasi Sel

3) Tingkatkan tenaga sel.

Tenaga sel atau disebut mitokondria adalah ibarat seperti Janakuasa TNB. 

Janakuasa TNB kuat maka tenaga elektrik dapat disalurkan pada semua tempat dan semua tempat akan lebih bercahaya.

Apabila sel mitokondria bertenaga, sistem dalam badan berfungsi sebaiknya. Dan proses penyembuhan kulit wajahnya contohnya akan berlaku lebih cepat dan sel kulit dapat membahagi dengan lebih cepat.
Meningkatkan Tenaga Sel


4) Merencatkan pembentukan AGE Protein
AGE protein terhasil bermula dari umur 20 tahun. AGE protein terbentuk hasil dari pemakanan harian. AGE protein terbentuk apabila gula tidak dapat nak ditukarkan kepada tenaga. 

Lama kelamaan jika AGE protein terlalu banyak di dalam badan boleh menyebabkan pelbagai penyakit kritikal seperti diabetes, darah tinggi.

So, dengan pengambilan polifenol setiap hari membantu untuk merencatkan pembentukan AGE protein dan membantu sel badan untuk berfungsi sebaiknya.


Tahukah anda?


❗Mereka yang bekerja pada tekanan yang tinggi dan juga UV yang tinggi seperti Pilot dan juga pramugari terdedah pada pembebasan radikal bebas ke dalam diri.

❗Mereka yang aktif bersukan akan membebaskan radikal bebas di dalam badan. Lama kelamaan atlit tersebut akan mudah untuk mendapat penyakit kronik seperti kanser jika mereka tidak ambil sebarang antioksida bagi melawan radikal bebas tersebut.


Ramuan Dalam Vivix dan ResV


Vivix dan ResV adalah produk premium Shaklee. Vivix adalah membaiki dan ResV melindungi sel badan kita.






PROSES PENUKARAN ANGGUR MUSCADINE KE VIVIX 


Proses yang sangat teliti dan sangat unik. Jom kita tengok satu persatu.✌️




1) Tumbuh di Georgia.
Shaklee telah menugaskan Paulk Vineyards di Georgia, kebun anggur Muscadine terbesar di dunia untuk menanam Anggur Muscadine yang berkuasa. Kali pertama ditanam pada tahun 1970, keluarga Paulk telah menanam pokok anggur yang pertama lebih ke lebih 600 ekar tanah menghasilkan anggur yang sihat sehingga kini  



2) Tradisi memenuhi inovasi.
Anggur Muscadine diperah menggunakan "whole-press" dengan menggunakan proses pengekstrakan yang telah dipatentkan.




3) Komited untuk kualiti.
Bagi mendapatkan polifenol dan kebaikan nutrient yang maksimun, Shaklee C forest menubuhkan Pusat Inovasi dan menempatkan pasukan penyelidikan dan Pembangunan Shaklee untuk mengawasi dan sempurnakan proses tersebut.




4) Dari ladang anggur dengan penjagaan terbaik dan sentuhan paling lembut.
Setiap anggur dipetik dengan tangan dengan telah melalui penjagaan yang sangat rapi bagi menghasilkan Vivix yang sangat pekat dan tinggi polifenol.





Vivix dan ResV ini adalah produk premium dan harganya juga sangat berbaloi. Sebelum ini ramai yang mengatakan tidak mampu untuk memiliki Vivix dan ResV kerana harganya yang mahal, namun pada bulan ini Shaklee telah tawarkan harga promosi bagi Vivix dan ResV.

Dan yang paling best juga adalah Shaklee tawarkan ezypayment plan selama 6 bulan dengan zero interest πŸ‘πŸ‘




Waaaa seronok sangat ni. Dan ezypayment tersebut boleh dibayar menggunakan credit card maybank ( buat masa sekarang dan Shaklee dalam proses penambahan kad bank lain lagi).



So, kalau anda nak dapatkan Vivix dan ResV Shaklee boleh klik link DISINI

Kalau anda ada pergi ke mana-mana Shaklee branch yang sah di seluruh Malaysia dan masih lagi belum jadi ahli, boleh key in details di link ni siap-siap ye. Boleh dapat terus 25% diskaun untuk pembelian produk tau.

https://www.shaklee.com.my/joinnow?sid=1242228

Dan dengan pembelian Vivix, ResV anda akan dapat free membership dan juga free postage. Namun, dengan promosi bulan ini, anda akan dapat harga lebih murah dari harga ahli. Sebab itulah saya cakap promosi bulan ini terrrrlalu jimat dan berbaloi.

Dah la kita baru nak mula ambil Vivix dan ResV, boleh bayar ansuran, ada lagi potongan 10% untuk trio set. Tunggu apa lagi?

Lekas lekas dapatkan Vivix dan ResV anda sekarang. Klik link diatas ye. Saya sedia membantu anda untuk dapatkan kesan yang terbaik dan juga akan diberikan konsultasi berdasarkan pakar nutrisi.πŸ‘πŸ‘

hazirahazli πŸ’š

Your Trusted Shaklee Independent Distributor

No.ID: 1242228


#shakleethrive2023
#shakleetriumph2023
#NextlevelBlogging
#blogmegashaklee
#pengedarshakleeTerengganu
#pengedarShakleeMarang
#pengedarShakleeKelulut.
#kursusspamurah 
#spashaklee 
#mobilespa
#mobilespamalaysia 
#kelasspaonline
#promosiJun2023
#Vivixmurah2023
#ResVShaklee
#VivixShaklee


No comments:

Post a Comment