Tuesday 11 July 2023

Keunikan Vivix Shaklee Yang Tiada Pada Jenama Lain

Assalamualaikum dan salam ceria sahabat setia blog hazirahazli. Entry kali ini saya akan kongsikan tentang top seller produk Shaklee iaitu Vivix.

Vivix adalah produk premium Shaklee dan keunikan Vivix ini tiada tandingan pada produk jenama lain. Betul ke ni? ๐Ÿค” Jom baca lebih lanjut lagi.








APA ITU VIVIX?


Vivix ialah minuman botani yang lazat dan membekalkan gabungan resveratrol dan polifenol yang terdapat dalam 4 campuran botani khas  Shaklee iaitu Anggur muscadine, Polygonum Cuspidatum, Elderberry Eropah dan Lobak Ungu.

Campuran Sempurna Polifenol

Gabungan 4 bahan utama ini menghasilkan  campuran yang berkuasa iaitu 10 kali lebih berkuasa berbanding resveratrol sahaja. 

Dalam sebotol Vivix membekalkan spektrum lengkap iaitu lebih dari 15 jenis Polifenol. Selain dari itu juga, polifenol dalam Vivix ini juga membantu untuk aktifkan kunci kepada jangka hayat yang panjang dengan melambatkan penuaan sel melalui 4 mekanisma. BACA DISINI

8 MANFAAT POLIFENOL



Antara 8 manfaat POLIFENOL untuk kesihatan adalah:

1) Mengekalkan paras gula yang sihat.

Polifenol membantu dalam sihatkan sel insulin dan meningkatkan toleransi glukosa dalam badan. So, paras gula dalam darah berada pada tahap normal.


2) Memelihara kesihatan sendi.

Polifenol membantu dalam meningkatkan penghasilan kolagen pada tulang rawan dan sendi
Jadinya, ia membantu dalam mengurangkan kesakitan akibatan keradangan sendi dan seterusnya meningkatkan fleksibiliti sendi.


3) Menggalakan fungsi detok.

Polifenol ini memberikan lebih kepekaan kepada sel detok dan meningkat fungsi sel detok. Ia membantu dalam memecahkan lebih dengan lebih efektif dan membantu dalam penurunan berat badan.


4) Meningkatkan sistem imunisasi.

Sel imun sihat, sistem imunisai juga berada dalam keadaan yang baik dan membantu percepatkan proses pemulihan badan. Apabila sistem imunisasi meningkat, risiko untuk jangkitan kembali berulang juga semakin berkurang.


5) Meningkatkan daya ingatan dan aliran darah ke otak.

Apabila sel darah semakin sihat, aliran darah juga dapat dihantarkan ke otak dengan cepat dan dapat meningkatkan daya ingatan dan fungsi otak. Kita juga akan lebih fokus dan daya tumpuan semakin tinggi.


6) Kulit kelihatan lebih muda.

Polifenol membantu dalam meningkatkan sel tenaga kulit. Sel kulit semakin bertenaga, proses pembahagian sel juga berlaku dengan lebih baik dan kulit nampak lebih sihat dan penghasilan kolagen juga s makin meningkat.


7) Meningkatkan tenaga dan menguatkan otot.

Polifenol membantu dalam meningkatkan kilang tenaga sel mitokondria. Sel tenaga meningkat, sistem badan juga akan lebih bertenaga dan dapat mengurangkan keletihan.


8) Mempunyai kuasa pencegahan sel abnormal.

Polifenol membantu dalam membaiki dan melindungi sel dari kerencatan yang boleh menyebabkan sel abnormal berlaku.



CAMPURAN SEMPURNA POLIFENOL: KEISTIMEWAAN VIVIX SHAKLEE


Terdapat 4 bahan utama di dalam Vivix. Bahan bahan ini adalah dari sumber alami yang kaya dengan polifenol kerana warnanya yang cukup terang.

4 Ramuan Vivix


Antara 4 bahan utama tersebut adalah;

1)  Anggur Muscadine

Antara 8000 jenis anggur didunia, Anggur Muscadine ni adalah anggur yang sangat unik. Saiznya yang sangat besar dan jarang ditemui.

Selain itu, buahnya yang besar dan kulit yang sangat tebal penuh dengan antioksida. Para Saintis Shaklee tertarik dengan keunikan anggur ini dan ingin menukarkan anggur ini kepada bentuk minuman yang sangat sihat.

Anggur ini juga mempunyai kromosom yang lebih dan mempunyai elagic asid dan elagitanin asid.
Manfaat anggur Muscadine ini boleh dibaca pada poster dibawah.


2) Polygonum Cuspidatum ( Japanese knotweed )

Tumbuhan ini mempunyai resveratrol yang tinggi dan mempunyai manfaatnya yang tersendiri.



3) Lobak Ungu 

Lobak Ungu mengandungi antioksida yang dipanggil antosianin dan bermanfaat dalam mengurangkan keradangan. Lobak ungu juga menggalakan penglihatan yang sihat.


4) Elderberi Eropah

Elderberi Eropah memang terkenal sejak dari zaman dahulu lagi. Elderberi ini berfungi untuk merencatkan sel abnormal dan mengatasi keradangan. Juga bertindak sebagai antivirus.
 



Keunikan Vivix Shaklee ini hanya didapati di Shaklee sahaja. Tiada pada jenama lain yang boleh meniru pembuatan Vivix kerana Shaklee telah patentkan proses pengekstrakan dari anggur muscadine ini.

Haa boleh lihatkan. Dah la anggur yang unik dipilih sebagai bahan utama dalam Vivix dan proses pengekstrakan juga telah dipatentkan kerana bagi memastikan ekstrak yang diperolehi adalah yang terbaik, bermutu dan tanpa bahan pengawet.

Kali pertama menggunakan Vivix yang membuatkan saya rasa cukup teruja adalah seperti video dibawah๐Ÿ‘‡๐Ÿ‘‡



Vivix Shaklee masih lagi dalam keadaan cair walaupun diletakkan di tempat beku. Ini adalah bukti bahawa kandungan dalam Vivix tanpa air dan dihasilkan dari ekstrak ramuan bahan alami yang kaya dengan polifenol.๐Ÿ‘๐Ÿ‘


Nak dapatkan produk-produk Shaklee? Terus hubungi saya secara direct dengan KLIK di WHATSAPP.

Jom dapatkan segera. PM saya dan saya bantu.

Jom sertai keluarga Shaklee kami hari ini!

Jika anda pergi ke branch atau HQ Shaklee dan nak register menjadi ahli Shaklee, boleh isi link ni siap-siap. Nanti boleh dapat diskaun 25% terus selepas pendaftaran.


Sekian. Semoga entry saya ni memberi manfaat kepada semua. Jaga kesihatan baik-baik semua.


#shakleethrive2023
#shakleetriumph2023
#NextlevelBlogging
#blogmegashaklee
#pengedarShakleeMarang
#pengedarshakleeTerengganu
#pengedarShakleeKelulut.
#kursusspamurah 
#spashaklee 
#mobilespa
#mobilespamalaysia 
#kelasspaonline
#resVvixchallenge 
#feelyoung 
#polyphenols 
#coolparents 
#myyouthfulpower
#shaklee

No comments:

Post a Comment